Forum portalu turystyka-gorska.pl
http://boguszk.website.pl/forum/

Taniej w góry-czyli promocje PKP,PKS etc.
http://boguszk.website.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=7630
Strona 3 z 9

Autor:  trekker [ Śr lis 11, 2009 9:49 pm ]
Tytuł: 

To jest mocne:

W XX-leciu międzywojennym pędząca po torach z Krakowa do Zakopaneego Lux_Torpeda pokonywała ten odcinek w czasie 2 godzin i 18 minut. Jeśli to prawda, to jest to niepobity do dziś rekord prędkości na tej linii. Najszybszy obecnie ekspres „Tatry” jedzie z Zakopanego do Krakowa Głównego 3 godziny i 6 minut. Podobna do limuzyny, wyprodukowana przez firmę Austro-Daimler w 1933 r., z dwoma silnikami benzynowymi, mogła jeździć z prędkością do 100 km/h. Nieco szybsze były następne Lux-Torpedy, których pięć egzemplarzy zbudowano w latach 1934-35 w fabryce lokomotyw w Chrzanowie. Były wyposażone w silniki Diesla, a ich dopuszczalna prędkość wynosiła 115km/h.

Czyli pkp zamiast się rozwijać coraz bardziej się cofa :twisted:

Autor:  senior [ Cz lis 12, 2009 4:28 pm ]
Tytuł:  Re: Taniej w góry-czyli promocje PKP,PKS etc.

gggosiek napisał(a):
mam pytanie czy regiokarnet na pewno jest wazny do pragi?? na stronie PKP nie znalałam takiej informacji.

Oczywiście, że nie jest ważny DO PRAGI. Jest ważny _W_POCIĄGU_DO_PRAGI do granicy Polskiej (wersja na osobowe/posp/inetrregio)

Opis jak się dostać do Pragi jest napisany tak łopatologicznie,że sądziłem iż nie będzie takich pytań...aż do teraz...
Polecam jeszcze raz przeczytać post o połączeniu Wrocław-Praga.

@treeker
"Latający Ślązak"
"Pociąg początkowo kursował ze stacji Berlin Schlesicher Bahnhof, a od 1937 r. ze stacji Berlin-Charlottenburg. Podróż do stacji końcowej w Bytomiu trwała 4 godziny 25 minut. Trasa przejazdu wiodła przez: Fürstenwalde, Frankfurt nad Odrą, Guben, Lubsko, Jasień, Żagań, Wierzbową Śląską, Rokitki, Legnicę, Środę Śląską, Wrocław, Oławę, Brzeg, Opole, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice. Po drodze, po opuszczeniu Berlina, pociąg zatrzymywał się jedynie na stacjach: Wrocław, Opole, Kędzierzyn-Koźle i Gliwice. Średnia prędkość przejazdu wynosiła 128 km/h, przy maksymalnej 160km/h. Z racji prędkości osiąganej przez pociąg Ślązacy nazywali go "Latającym Pieronem". "Latający Ślązak" był ofertą dostępną dla szeroko pojętej klasy średniej - m.in. drobnych biznesmenów i urzędników, zespół trakcyjny oferował miejsca 2 i 3 klasy i skromny bufet. Godziny odjazdu były dopasowane tak, by dotrzeć do stolicy Rzeszy rano w godzinach otwierania instytucji i powrócić na Śląsk tego samego dnia wieczorem. Ostatni raz pociąg wyjechał na tory 21 sierpnia 1939. Dalsze kursowanie przerwała mobilizacja Niemiec i rychły wybuch drugiej wojny światowej.

Dla porównania, w późnych latach 30. XX wieku ekspresowe pociągi parowe oferujące wyższy komfort jazdy (w ich składach były wagony 1 klasy i wagon restauracyjny) pokonowały podobną trasę w czasie ok. 5-6 godzin przy prędkości maksymalnej 140km/h i były prowadzone opływowymi parowozami serii 01.10 lub 03.10. Współczesne (rok 2007) pociągi ekspresowe "EuroCity" na pokonanie analogicznej trasy Katowice - Berlin potrzebują ponad 8 godzin - stan torów na znacznej części trasy nie pozwala na rozwijanie dostatecznej prędkości, problemem jest także dwukrotna zmiana lokomotyw"
wikipedia

Autor:  senior [ Wt lis 17, 2009 2:41 pm ]
Tytuł: 

Zwiększa się zasięg obowiązywania popularnych promocji Przewozów Regionalnych - poinformował rzecznik spółki Piotr Olszewski. Od 16 listopada bilety turystyczne, REGIO Karnety i bilety sieciowe wydawane przez PR ważne są na trasach obsługiwanych przez Arriva PCC.

Bez zmiany ceny zwiększa się zasięg obowiązywania popularnych promocji Przewozów Regionalnych. Dzięki porozumieniu przewoźników, możliwość podróżowania po dodatkowych trasach województw kujawsko-pomorskiego i pomorskiego otrzymują korzystający z kilku ofert. Są to: Bilet turystyczny ważny na pociągi osobowe (za 30 zł), Bilet turystyczny ważny we wszystkich pociągach PKP PR (za 60 zł), analogicznie obie wersje REGIO Karnetu (tylko na osobowe za 55 zł, na wszystkie za 79 zł) oraz Bilet sieciowy tygodniowy (według taryfy normalnej za 120 zł) i Bilet sieciowy miesięczny (według taryfy normalnej za 300 zł).

Autor:  aankaa [ Wt lis 17, 2009 2:50 pm ]
Tytuł: 

apropo promocji:
pytajcie o nie za każdym razem;
ostatnio kupowałam bilet Gdańsk - Zakopane w środę, na wyjazd w sobotę (czyli 3 dni przed wyjazdem) i... UWAGA!!! były miejsca w IC za 29 zł - Promocja:Tani Bilet

Autor:  senior [ Wt lis 17, 2009 3:22 pm ]
Tytuł: 

Co czeka pasażerów Tanich Linii Kolejowych już w najbliższym miesiącu?

Spółka wprowadza tzw. kolorowe bilety TLK, którymi oznakowane będą
poszczególne oferty promocyjne. I tak:

a.. Miejscówka na życzenie zamiast miejscówki obowiązkowej - dostępna
w klasie 1 pociągów w cenie 10 złotych
b.. Bilet Fioletowy - ceny relacyjne: niższe ceny biletów na wybranych
trasach TLK. Przykładowo podróż z Krakowa do Warszawy kosztować będzie
35 zł (kl. 2) lub 55 zł (kl. 1), a nie jak dotychczas - 54 i 81 (z
miejscówką)
c.. Bilet Szary - tańszy o 20% bilet na przejazd powrotny w przypadku
skorzystania z oferty TLK od godz. 12.00 w poniedziałek do godz. 12.00 w
piątek
d.. Bilet Niebieski - 4 bilety w pełnej cenie i 5 bilet - gratis!
e.. Bilet Czerwony - bilet z wyprzedaży: comiesięczna wyprzedaż
biletów TLK na wybrane pociągi w cenie niższej nawet o 60 procent!
f.. Bilet Pomarańczowy - uzbierawszy 10 biletów z 1 klasy TLK (wraz z
miejscówką) pasażer otrzymuje wakacyjny voucher uprawniający do podróży
w 1 klasie pociągu InterCity w czasie wakacji za cenę 1 zł
g.. Bilet Zielony - specjalne extra ceny biletów na specjalne okazje
(np. ważne mecze, koncerty, rocznice itp.)
h.. Fuks! - bilet za 20 złotych na dowolnej trasie w pociągu TLK, duże
kontyngenty i rewelacyjnie niska cena. Czarny koń wśród kolorowych
biletów TLK.
W pociągach TLK utrzymane zostaną także inne dziś obowiązujące oferty, w
tym Bilet Podróżnika, Bilet Weekendowy, Wspólny Przejazd, Rodzina z PKP
Intercity, Legitymacja seniora, Kolorowe Karty Intercity, Bilety
odcinkowe tygodniowe, miesięczne i kwartalne, a także ulgi ustawowe dla
studentów, emerytów i rencistów.

Kolejna nowość TLK - tańsze o 5 procent bilety kupione w sieci
Internetu.

Autor:  trekker [ So lis 21, 2009 11:53 am ]
Tytuł: 

Ten bilet za 20 zł to niezła ściema. Zapewne zakupienie go to będzie taki fuks jak trafienie 6 w totka.

Autor:  senior [ Pn lis 30, 2009 2:59 pm ]
Tytuł: 

Zmieniają się Przewozy REGIOnalne, zmienia się taryfa REGIO

Nowy uproszczony system taryfowy, nowe kategorie pociągów, premiowanie podróżujących często pasażerów oraz atrakcyjne promocje honorowane również przez innych przewoźników. Wszystkie te nowości największy polski przewoźnik – Przewozy Regionalne wprowadzi 13 grudnia 2009 r.

Przewozy Regionalne stale dostosowują swoją ofertę do aktualnych potrzeb pasażerów. Będą oni mogli wybierać między pociągami REGIO (dawnymi osobowymi) oraz znanymi
i lubianymi pociągami interREGIO. Z powodu małego zainteresowania, znikną bilety ważne na przejazd w 1 klasie pociągów regionalnych.

Nowa taryfa przewiduje inne, niż dotychczas strefy odległości. Ujednolicone zostaną stawki za przewóz rzeczy i psów. Przewozom Regionalnym udało się opóźnić modyfikację cen aż o 9 miesięcy w stosunku np. do PKP Intercity i Kolei Mazowieckich. W niektórych przedziałach odległości (np. 1-5 km i 11-15 km) ceny pozostaną bez zmian lub nawet będą niższe (21-25 km, obniżka o ok. 8%). Z kolei nowa taryfa dla pociągów interREGIO
przewiduje wzrost cen przeciętnie o 3,55%, przy czym duże przedziały odległości (np. 121-180 km, 281-400 km) pozostają bez zmiany ceny. W przypadku skrajnych odległości (do 20 km i powyżej 500 km) mamy do czynienia z cenami niższymi, niż obecnie.

Nowością adresowaną do stałych klientów będzie REGIOkarta – spersonalizowana karta mikroprocesorowa dostępna dla każdego pasażera. Będzie ona jednocześnie nośnikiem biletów, programu lojalnościowego RAZEM, a przede wszystkim indywidualnych uprawnień do tańszych przejazdów. Każdemu, kto kupi bilet normalny lub ulgowy pozwoli oszczędzić 30% ceny biletów jednorazowych i ok. 15% ceny biletów odcinkowych miesięcznych. Półroczna karta będzie kosztowała 99 zł, a roczna 169 zł. Przewozy Regionalne planują przy tym wydawanie limitowanych serii tańszych REGIOkart dla określonych grup klientów.
Co ważne, REGIOkarta będzie honorowana przez innych regionalnych przewoźników: Arriva PCC i Koleje Dolnośląskie, dzięki czemu klient otrzyma produkt atrakcyjny nie tylko cenowo, ale i pod kątem integracji sieci kolejowej.

Przy przejazdach pociągami kategorii interREGIO wprowadzone zostaną bilety okresowe
i abonamentowe (nowa nazwa: REGIOpiątka). Zmniejszy się liczba biletów okresowych – ze sprzedaży wycofane zostaną bilety odcinkowe dwutygodniowe i sieciowe kwartalne. Bilety odcinkowe, które pozostaną w ofercie, będzie można kupować na dłuższe odległości – do 200 kilometrów (obecnie można tylko do 100 km).

Autor:  senior [ Cz gru 17, 2009 7:56 pm ]
Tytuł: 

REGIOkarta już w sprzedaży!

Nowa oferta taniego podróżowania w pociągach
3 przewoźników:

Przewozy Regionalne, Arriva PCC i Koleje Dolnośląskie.

Z REGIOkartą płacisz około 30% mniej za bilety jednorazowe oraz kupujesz około 15% tańsze bilety okresowe!

http://www.i-pr.pl/

Autor:  marx [ Wt lut 02, 2010 5:33 pm ]
Tytuł: 

A ogólnie teraz poszły od 13 stycznia bilety +15%, a jakość usług drastycznie spadła. Za co ta podwyżka się pytam?

Autor:  Sofia [ Wt lut 02, 2010 5:34 pm ]
Tytuł: 

marx napisał(a):
Za co ta podwyżka się pytam?

Na okoliczność zimy stulecia i związanych z nią strat zapewne.

Autor:  Jakub [ Śr mar 03, 2010 2:20 pm ]
Tytuł: 

A orientuje się ktoś ile kosztuje bilet na pociąg relacji Katowice - Martin / Rużomberk :?: I czy na trasie drogowej Skalite - Czadca; Czadca- Żylina; Żylina - Martin / Rużomberk często jeżdżą autobusy :?:

( wiem że mogę zostać zjechany ale na stronie PKP nie wyświetlają ceny biletów co do ww. połączeń; a to o tyle ciekawe że nie wiem czy tu obowiązuje taryfa międzynarodowa i w związku z tym jak wspominała Basia ceny będą wyśrubowane; zresztą pytanie ważne bo myślę że może interesować sporo osób z południa Polski ; przyznam że byłem na dworcu PKS koło Empiku w centrum ale mimo iż w necie jest informacja o połączeniach autobusowych do Martina, to jednak tam dowiedziałem się że z tego dworca nic tam nie jeździ jak na razie...natomiast są tanie połączenia do Karpacza za ok. 40 zł i Zakopanego za 30 zł oczywiście bilety ulgowe jeszcze tańsze ; nie wiem jednak jak wygląda sytuacja na dworcu PKS na Ul. Francuskiej w Katowicach ) Z góry dzięki za informacje, myślę że przydatne zwł. dla mieszkańców Górnego Śląska :wink:

Autor:  Jakub [ Śr mar 03, 2010 2:20 pm ]
Tytuł: 

A orientuje się ktoś ile kosztuje bilet na pociąg relacji Katowice - Martin / Rużomberk :?: I czy na trasie drogowej Skalite - Czadca; Czadca- Żylina; Żylina - Martin / Rużomberk często jeżdżą autobusy :?:

( wiem że mogę zostać zjechany ale na stronie PKP nie wyświetlają ceny biletów co do ww. połączeń; a to o tyle ciekawe że nie wiem czy tu obowiązuje taryfa międzynarodowa i w związku z tym jak wspominała Basia ceny będą wyśrubowane; zresztą pytanie ważne bo myślę że może interesować sporo osób z południa Polski ; przyznam że byłem na dworcu PKS koło Empiku w centrum ale mimo iż w necie jest informacja o połączeniach autobusowych do Martina, to jednak tam dowiedziałem się że z tego dworca nic tam nie jeździ jak na razie...natomiast są tanie połączenia do Karpacza za ok. 40 zł i Zakopanego za 30 zł oczywiście bilety ulgowe jeszcze tańsze ; nie wiem jednak jak wygląda sytuacja na dworcu PKS na Ul. Francuskiej w Katowicach ) Z góry dzięki za informacje, myślę że przydatne zwł. dla mieszkańców Górnego Śląska :wink:

Autor:  Jakub [ Śr mar 03, 2010 2:21 pm ]
Tytuł: 

A orientuje się ktoś ile kosztuje bilet na pociąg relacji Katowice - Martin / Rużomberk :?: I czy na trasie drogowej Skalite - Czadca; Czadca- Żylina; Żylina - Martin / Rużomberk często jeżdżą autobusy :?:

( wiem że mogę zostać zjechany ale na stronie PKP nie wyświetlają ceny biletów co do ww. połączeń; a to o tyle ciekawe że nie wiem czy tu obowiązuje taryfa międzynarodowa i w związku z tym jak wspominała Basia ceny będą wyśrubowane; zresztą pytanie ważne bo myślę że może interesować sporo osób z południa Polski ; przyznam że byłem na dworcu PKS koło Empiku w centrum ale mimo iż w necie jest informacja o połączeniach autobusowych do Martina, to jednak tam dowiedziałem się że z tego dworca nic tam nie jeździ jak na razie...natomiast są tanie połączenia do Karpacza za ok. 40 zł i Zakopanego za 30 zł oczywiście bilety ulgowe jeszcze tańsze ; nie wiem jednak jak wygląda sytuacja na dworcu PKS na Ul. Francuskiej w Katowicach ) Z góry dzięki za informacje, myślę że przydatne zwł. dla mieszkańców Górnego Śląska :wink:

Autor:  Jakub [ Śr mar 03, 2010 2:23 pm ]
Tytuł: 

cholera kilka razy mi wyszło to samo :salut: niech ktoś nadmiar postów z tym włącznie usunie teraz to już mi sie dostanie na pewno :oops:

Autor:  Basia Z. [ Śr mar 03, 2010 3:35 pm ]
Tytuł: 

Jakub napisał(a):
A orientuje się ktoś ile kosztuje bilet na pociąg relacji Katowice - Martin / Rużomberk :?: I czy na trasie drogowej Skalite - Czadca; Czadca- Żylina; Żylina - Martin / Rużomberk często jeżdżą autobusy :?:



Katowice - Zwardoń coś ok 14,50 zł cały bilet

Zwardoń - Skalite 2 euro (czort wie po jakim kursie przeliczane, latem płaciłam 9,99 zł)

Skalite Serafinov (koniecznie od tej stacji bo tam nie ma kasy więc nie płaci się za wystawienie biletu w pociągu) latem było 1,65 euro.

Pozdrowienia

Basia

Autor:  Basia Z. [ Śr mar 03, 2010 3:48 pm ]
Tytuł: 

Uzupełniam - 1,65 euro to jest pociąg na trasie Skalite Serafinov - Żylina.
Autobusem się na tamtej trasie stanowczo nie opłaca, pociągi są dość często (co 1,5 - 2 godz.)
A rozkład jazdy dla całej Słowacji masz tutaj:

www.cp.sk

B.

Autor:  senior [ Śr mar 17, 2010 3:27 pm ]
Tytuł: 

REGIOkarnet, Bilet turystyczny i bilety okresowe do kupienia w pociągu


Już nie tylko bilety jednorazowe, ale i okresowe, a także REGIOkarnet i Bilet turystyczny można kupić w pociągach Przewozów Regionalnych. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu drużyn konduktorskich w nowoczesne terminale mobilne.


Fot. Rynek Kolejowy Do niedawna z popularnych promocji REGIOkarnet i Bilet turystyczny można było skorzystać tylko kupując bilety w kasie. Teraz, dzięki wyposażeniu drużyn konduktorskich w nowoczesne terminale mobilne, są one dostępne także w pociągu. Podobnie jest z biletami okresowymi. To dobra wiadomość dla pasażerów dojeżdżających do pracy lub szkoły z miejscowości, na których nie ma czynnej kasy.

Teraz w pociągach Przewozów Regionalnych można kupić obie wersje REGIOkarnetu (a więc tylko na pociągi REGIO oraz na wszystkie pociągi objęte ofertą), analogicznie Bilet turystyczny i dodatkowo jego wersję rozszerzoną na pociągi Kolei Czeskich. Korzystający z tych promocji mogą także dokonywać dopłat w razie zmiany kategorii pociągu. Ponadto u konduktora można kupić bilety okresowe: odcinkowe tygodniowe i miesięczne, sieciowe tygodniowe i miesięczne, bilety strefowe miesięczne w aglomeracji krakowskiej i bilety miesięczne na trasę Kraków Główny – Kraków Balice.

Bilety odcinkowe można kupić wyłącznie na przejazdy w relacjach całkowicie obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. Termin ważności rozpoczyna się w dniu ich kupna (w pociągu nie prowadzi się przedsprzedaży tych biletów). Zakup w pociągu nie wiąże się z dodatkowymi opłatami za wydanie biletu w przypadku podróżnych rozpoczynających przejazd na stacji, gdzie nie ma czynnej kasy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/14995/REGI ... ociagu.htm

Autor:  senior [ Śr mar 17, 2010 4:11 pm ]
Tytuł: 

I jeszcze takie skromne porównanie cen biletów na trasie Wrocław-Warszawa

Robiłem dla znajomej (stad kolorki :)) - ale -może się komuś na forum przyda (mogą być drobne błędy -ale generalnie sprawdzone)
Pozdrawiam
senior

Obrazek Obrazek

Autor:  senior [ Cz kwi 22, 2010 8:45 am ]
Tytuł: 

Od 1 maja powraca promocja "kolej na rower"
Czyli w PRZEWOZACH REGIONALNYCH - w weekend bilet na rower za 1zł

Autor:  Trauma_ [ Pt kwi 23, 2010 10:52 pm ]
Tytuł: 

Nowa promocja też jest " olej kolej" odnośnie taniego latania po Polsce :) Jak ktoś z Gdańska do Krakowa ma jechać to czasami się może okazać, że taniej lecieć ;)

http://www.olejkolej.com/

Autor:  trekker [ Pn kwi 26, 2010 9:08 am ]
Tytuł: 

Trauma_ napisał(a):
Nowa promocja też jest " olej kolej" odnośnie taniego latania po Polsce :) Jak ktoś z Gdańska do Krakowa ma jechać to czasami się może okazać, że taniej lecieć ;)

http://www.olejkolej.com/


Kolej w Polsce jest beznadziejna ale ta strona też jest słaba: nie ma lotnisk we Wrocławiu i Katowicach.

Autor:  pozzo [ Pn kwi 26, 2010 9:11 pm ]
Tytuł: 

Korzystaliście z biletów InterRail?
wakacje się zbliżaaaają, a to kusząca opcja.

wiki o tym pisze - http://pl.wikipedia.org/wiki/InterRail

Autor:  grubyilysy [ Pt maja 07, 2010 1:01 pm ]
Tytuł: 

Jak wiadomo od dwóch dni InterRegio nie jeździ a PKP PR grozi katastrofa finansowa.
Trzymam kciuki za uratowanie tej oferty - osobiście byłem nią zafascynowany. Mam nadzieję że dotychczasowe ceny to nie był dumping a docelowym planem nie jest wywalenie konkurencji z następnym zrównaniem cen biletów z tymi od PKP IC.

Autor:  marx [ Cz maja 13, 2010 10:59 pm ]
Tytuł: 

grubyilysy napisał(a):
Mam nadzieję że dotychczasowe ceny to nie był dumping
Podobno niektóre połączenia przynosiły o dziwo zyski (tylko pytanie kto i jak liczył je), lecz jednak kolej w globalnym ujęciu wymaga dotacji państwa i dzieje się to we wszystkich krajach, poprostu wpływy za bilety są niewystarczalne by utrzymywać tabor, infrastrukturę itd, itp.

Autor:  turystykamalopolska [ Pt maja 14, 2010 10:49 am ]
Tytuł: 

W przypadku TLK proponuję kolorowe bilety TLK

Bilet niebieski to piąty przejazd gratis.

Bilet fioletowy - relacyjny – wyjątkowa cena na wybranych trasach

Bilet Fioletowy to niska, zryczałtowana cena na przejazd we wszystkich pociągach TLK w określonej przez przewoźnika relacji i klasie wagonu.

Bilet fioletowy można kupić w relacjach:

Warszawa – Kraków

Kraków – Warszawa

Wrocław – Przemyśl

Przemyśl – Wrocław

Bilet szary - taniej z powrotem
Szary bilet to dwa przejazdy – tam i z powrotem. Pierwszy bilet to 100% płatności. Drugi, na powrót jest tańszy o 20%.

Bilet pomarańczowy - wakacyjna podróż za 1 zł

Bilet czarny - FUKS - 20 zł

Bilet zielony - z okazji…
Specjalne bilety na wyjątkowe okazje!

Więcej informacji http://turystykamalopolska.pl/247/kolorowe_bilety_tlk,1087.html

Autor:  kefir [ Pt maja 14, 2010 11:34 am ]
Tytuł: 

Trans Frej ma jakąś promocję z okazji urodzin. Jak kumpel wróci to streści co i jak:)

Autor:  Lukasz_ [ Pt maja 14, 2010 11:47 am ]
Tytuł: 

A internetu nie masz ? :D Promocje są ale Kraków - Brzesko za 6zł i Kraków - Nowy Sącz za 12zł. Szkoda tylko że to studenckie...

Autor:  trekker [ Pt maja 14, 2010 4:01 pm ]
Tytuł: 

Mam dwa pytania:

1. Czy bilety na TLK można kupowac przez internet ?

2. Czy kolorowe bilety można kupowac i w kasie i u konduktora i czy jest wówczas jakaś różnica w cenie w zależności od tego gdzie kupujemy ?

Autor:  senior [ Wt maja 25, 2010 5:35 pm ]
Tytuł: 

Z dniem 1 czerwca w życie wchodzą zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Przewozów Regionalnych. Przewidują one wzbogacenie oferty przewoźnika o nowy produkt – pociągi REGIOekspres, uruchomienie kilku nowych połączeń pociągów REGIO oraz dodatkowe postoje dla dwóch połączeń interREGIO.

- Z początkiem czerwca dochodzi nowa kategoria pociągów REGIOekspres, którą mamy już ujętą w regulaminie. Na razie takie pociągi będą dwa: jeden ze Szczecina do Warszawy, a drugi z Rzeszowa do Warszawy – mówi Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych. Taryfa w składach REGIOekspres będzie taka sama jak w interREGIO. Pewną nowością będzie jednak możliwość rezerwacji miejsc na te połączenia. Usługa ta zostanie uruchomiona w wakacje, a koszt rezerwacji wyniesie 2 zł.

REGIOekspresy będą oferowały wyższy standard niż pociągi interREGIO. W ich składach będą jeździć zmodernizowane w bydgoskiej PESIE bezprzedziałowe wagony (163A, 162A i 161A), które zostały wyposażone klimatyzację, bezprzewodowy internet, stojaki na rowery oraz wydzielone miejsca dla osób niepełnosprawnych.

źródło: Rynek Kolejowy


Przewozy Regionalne otwierają dworzec w internecie

Wraz z powrotem pociągów interREGIO, od 1 czerwca Przewozy Regionalne wprowadzają kilka nowych rozwiązań, które mają ułatwić zakup biletów na pociągi tego przewoźnika. W związku z uruchomieniem nowej strony internetowej pojawi się możliwość zakupu biletów przez internet. Już dziś można to zrobić u konduktora w każdym pociągu. Spółka planuje także instalację kolejnych automatów biletowych na dworcach w całej Polsce.
Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna

- Sytuacja na polskiej kolei jest niełatwa, jednak stałym elementem strategii Przewozów Regionalnych jest stawianie na rozwój i poprawę oferty. Wierzymy, że wprowadzone udogodnienia przyczynią się do wzrostu zadowolenia podróżnych, a tym samym kolej stanie się bardziej konkurencyjna względem pozostałych środków transportu – mówi Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych.

- Chcemy, aby nasza strona była swego rodzaju dworcem w Internecie. Od 1 czerwca będzie to już nie tylko wizytówka firmy, ale miejsce, gdzie każdy pasażer otrzyma informacje o połączeniach, dowie się wszystkiego o aktualnych promocjach, kupi bilet, dowie wszystkiego o usługach na stacjach, załatwi przejazd dla grupy czy zamówi REGIOkartę – mówi Anna Lenarczyk, dyrektor pionu handlowego Przewozów Regionalnych.

Do zakupu biletu na pociągi interREGIO w internetowym systemie sprzedaży na stronie i-pr.pl będzie potrzebny jedynie komputer z dostępem do internetu, drukarka oraz dwie minuty wolnego czasu. Przewozy Regionalne planują jeszcze w tym roku dokonać dodatkowych modyfikacji, które umożliwią wyświetlanie biletu w telefonie komórkowym (bez konieczności drukowania), zakup bileu na pociągi REGIO oraz zakup biletów tygodniowych i miesięcznych.

Dla osób, które nie lubią zakupów w internecie, ale nie chcą stać w długich kolejkach do kas spółka przygotowała funkcję asystenta podróżnego. Aby z niego skorzystać, wystarczy skompletować informacje na temat planowej podróży na stronie internetowej zamówić bilet za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży. System wygeneruje kod, z którym należy się zgłosić do okienka kasy i po dokonaniu zapłaty odebrać bilet. W drugiej połowie tego roku tę czynność będzie można wykonać w automatach biletowych.

Osoby zamawiąjące bilety dla większej ilości osób (powyżej dziesięciu) mogą skorzystać z nowej oferty PR dla grup. W tym celu można się skontaktować się z konsultantem Przewozów Regonalnych dzwoniąc pod numer 0 800 022 222 i u niego złożyć zamówienie. Wkrótce można będzie także skorzystać z portalu i-pr.pl, wypełnić formularz zgłoszeniowy, a bilety odebrać w kasie.

Strona internetowa, która będzie uruchomiona od pierwszego czerwca poza możliwością zakupu biletów przez internet umożliwi także śledzenie sygnału GPS, co pozwoli precyzyjnie określić położenie pociągu. Usługa ma być dostępna jeszcze w tym roku.

Kolejnym ułatwieniem ma być sieć automatów biletowych na dworcach w całej Polsce. 4 maja uruchomiono cztery takie urządzenia na dworcu w Szczecinie. Następne cztery mają się pojawić na stacji Wrocław Główny, a docelowo w tym roku pojawi się kolejnych 49 urządzeń. W przyszłości automaty mają umożliwić zakup biletów wszystkich przewoźników. Na razie będą mogli z nich skorzystać pasażerowie Przewozów Regionalnych i Kolei Dolnośląskich.

Poza kasami, Internetem i automatami bilety Przewozów Regionalnych będzie można zakupić także u konduktorów. Spółka zakończyła projekt wdrażania drużyn konduktorskich w kasy mobilne. Obecnie we wszystkich pociągach samorządowego przewoźnika można zakupić bilet.
(źródło: wś, Rynek Kolejowy, 25 maja 2010)

Wiem, że jest tylko trochę promocji a więcej ogólnych wiadomości i"marketingu" - ale po ostatnich próbach ze strony PKP zlikwidowania IntreREGIO warto żeby zauważyć, że rzeczywiście włodarze z Przewozów Regionalnych zaczęli się strać dbać o klienta!

Autor:  trekker [ Śr maja 26, 2010 1:08 pm ]
Tytuł: 

Nic tak nie działa na poprawę ceny i jakości usług jak konkurencja :D

Mnie dziwi biernośc polskiego rządu (ministerstwa infrastruktury). Przeciez oni powinni dbac o rozwój sieci transportowej jak i o jak największą ofertę.
To całe PLK narzuca kosmiczne stawki za wykorzystywanie torów, że nikt nie chce tu świadczyc usług. Zdecydowanie infrastruktura kolejowa powinna by dofinansowywana przez państwo. Miało DB wejśc na polski rynek ale cos sprawa ucichła.

Strona 3 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/