Forum portalu turystyka-gorska.pl

Wszystko o górach
portal górski
Regulamin forum


Teraz jest Pt mar 29, 2024 12:56 pm

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 392 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Góry Słowenii
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 5:03 pm 
Nowy

Dołączył(a): Pt mar 16, 2012 4:52 pm
Posty: 14
Witam serdecznie.

Zamarzyłem sobie wyjazd na stopa do Słowenii w długi majowy weekend (26 kwietnia - 6 maja). Nocleg w namiocie, chodzenie po górach i dolinach. Delektowanie się krajobrazami.

Jednak nie mam doświadczenia w chodzeniu po górach. Niedawno dowiedziałem się, co to w ogóle jest via ferrata. Do tej pory zdobywałem jedynie szczyty w Tatrach, Bieszczadach i Sudetach.

Alpy Julijskie, Kamnickie, Karawanki, Pohorje - góry te wyglądają pięknie, ale obawiam się, że są dla mnie za trudne.

Wielkie przewyższenia, kruche skały, spadające odłamki, strome szlaki z metalowymi zaczepami, ciągłe burze i gradobicia, brak wody, surowo przestrzegany zakaz rozbijania namiotów na dziko - to tylko niektóre z moich obaw.

Pytanie do tych, co znają góry Słowenii: czy są tam łatwiejsze szlaki do spacerowania bez kasku i lin? czy można w ten sposób zdobyć jakiś szczyt? czy taki ktoś, jak ja, ma tam czego szukać?

Z góry dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 6:04 pm 
Przypadek beznadziejny

Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 9:45 pm
Posty: 2542
Jak najbardziej,w Karawankach są szlaki gdzie pochodzisz bez ferrat,choćby taka piękna wycieczka na Stol albo na Golicę.Zerknij tutaj:
http://forum.turystyka-gorska.pl/viewto ... 57&start=0
Te dwie wycieczki bardzo polecam,szczyty są niezwykle widokowe.
Końcem kwietnia (tak było zeszłej wiosny) w wyższych partiach może zalegać jeszcze śnieg i to on w zacienionych miejscach może być trudnością.